اگر به تازگی با دنیای ارز های دیجیتال آشنا شده اید و می خواهید فعالیت خود را در آن آغاز کنید باید با دو مفهوم اصلی در ارز های دیجیتال آشنا شوید. مفهوم اول صرافی ارز دیجیتال می باشد و دومین مفهوم کیف پول ارز دیجیتال می باشد. شما هم این امکان را دارید تا دارایی خود را در کیف پول های اختصاصی و مستقل قرار دهید هم می توانید سرمایه خود را در حساب کاربری خودتان در صرافی های ارز دیجیتال نگهداری کنید. اما کدام نوع از کیف پول های بیت کوین و ارز دیجیتال امن تر از سایرین می باشد و کدام برای شما مفید است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را برای شما توضیح دهیم.

کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول صرافی ارز دیجیتال

صرافی های ارز دیجیتال مانند صرافی های پول های کاغذی می مانند. شما در این صرافی ها پولی که در اختیار دارید را به یک ارز دیگر که تمایل دارید تبدیل می کنید. در صرافی ارز دیجیتال هم شما می توانید پولی که در اختیار دارید را به هر ارز دیجیتال که تمایل دارید تبدیل کنید. اما در صرافی های ارز دیجیتال شما این امکان را دارید تا پول خود را در حساب کاربری که در آن صرافی ها دارید نگهداری کنید و بدون آن که کارمزد اضافه ای پرداخت کنید به تبدیل ارز خود اقدام کنید. اما این سادگی در تبادل هزینه ای هم دارد و آن هزینه در این جا امنیت دارایی شما می باشد. صرافی های ارز دیجیتال همگی نوعی سایت هستند و سایت ها هر چقدر هم که امن باشند اما همیشه احتمال حمله های هکری به آن ها وجود دارد. در سال های گذشته حملات بزرگ هکری به صرافی های بسیار معروف ارز های دیجیتال شده است و در برخی از موارد دارایی های کاربران به دست سارقین افتاده و برای همیشه از دست رفته است. پیشنهاد می کنیم تا دارایی خود را برای مدت طولانی در حساب صرافی آنلاین نگهداری نکنید و پس از انجام تبادل ارزی، دارایی خود را به یک کیف پول مستقل انتقال دهید.

 

کیف پول ارز دیجیتال

گزینه دوم و امن تری که پیش روی شما قرار دارد استفاده کردن از کیف پول های مستقل برای نگهداری ارز دیجیتال می باشد. این کیف پول ها دو دسته ی کلی دارند که هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند که در ادامه آن ها را به طور خلاصه برای شما معرفی می کنیم.

 

 

کیف پول های فیزیکی و سخت افزاری

این دسته از کیف پول ها در دو نوع سخت افزاری و کاغذی موجود می باشند. کیف پول سخت افزاری مانند یک فلش موری می باشد با این تفاوت که از آن تنها می توان برای نگهداری از دارایی دیجیتال استفاده کرد و کاربرد دیگری ندارد. نحوه استفاده از این کیف پول به این صورت است که در زمانی که نیاز به انجام تبادل دارید باید آن را به یک رایانه متصل کنید و تبادل خود را انجام دهید و پس از انجام این کار کیف پول را از دستگاه جدا کرده و آن را در جایی امن نگهداری کنید. کیف پول های سخت افزاری قیمت نسبتا زیادی دارند و برخی مدل های آن تا چند صد دلار هزینه شان می باشد. به همین دلیل این نوع از کیف پول فقط برای افرادی که سرمایه های بسیار بالا مانند چند بیت کوین دارند توصیه می شود و سایر کاربران می توانند از کیف پول های ارزان تر و حتی رایگان استفاده کنند.

نوع دیگری از کیف پول های فیزیکی نوع کاغذی آن ها می باشد. این کیف پول ها به این صورت هستند که شما رمز و یا همان کلید های عمومی و خصوصی خود را بر روی یک کاغذ پرینت گرفته و در جایی مطمئن نگهداری می کنید. هر زمان که نیاز باشد تا به دارایی خود دسترسی داشته باشید می توانید کدی را که پرینت گرفته اید اسکن کرده و یک کیف پول خود وارد شوید. در حالت کلی کیف پول های سخت افزاری را به عنوان امن ترین کیف پول ارز دیجیتال معرفی می کنند.

کیف پول بیت کوین

کیف پول نرم افزاری

کیف پول های نرم افزاری خود به سه نوع دسکتاپ، موبایل و تحت وب تقسیم می شوند. بسیاری از کیف پول ها از هر سه نوع پشتیبانی کرده و برای تمام پلتفرم های آنلاین نسخه مناسب را عرضه می کنند. ساخت کیف پول ارز دیجیتال به صورت نرم افزاری بسیار ساده بوده و مانند نصب یک برنامه بر روی موبایل و یا کامپیوتر می باشد. کیف پول های نرم افزاری مزایای بسیار زیادی دارند و برای اکثر کاربران به عنوان بهترین گزینه معرفی می شوند. اولین مزیتی که در استفاده از این کیف پول ها به چشم می آید رایگان بودن اکثر آن ها می باشد. در واقع نصب و استفاده از نرم افزار این کیف پول ها رایگان بوده و مانند بسیاری از نرم افزار های دیگر، از شما بایت انجام تراکنش های مالی درصد کمی کارمزد گرفته می شود. مزیت دیگری که در استفاده از این کیف پول ها وجود دارد راحتی در دستیابی به آن ها می باشد. شما این امکان را دارید تا با هر دستگاهی که به اینترنت وصل می شود و قابلیت وبگردی دارد به کیف پول خود دسترسی داشته باشید.

همان طور که گفته شد، نحوه ساخت کیف پول بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال بسیار ساده می باشد، اما نکته ای که باید به شدت به آن دقت داشته باشید نکات امنیتی در استفاده از این کیف پول ها می باشد. شما پس از نصب نرم افزار کیف پول های ارز دیجیتال باید تنظیمات امنیتی را به طور کامل و به درستی انجام داده تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانید کیف پول خود را بازیابی کنید و دوباره و دارایی خود دسترسی داشته باشید.

بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان نوع نرم افزاری می باشد. زیرا برای استفاده از این کیف پول ها نیاز به پرداخت هیچ پولی نیست و می توانید بدون مشکل از آن ها استفاده نمایید. فراموش نکنید که پیش از آن که کیف پول خود را نصب نمایید باید مطمئن شوید که آن کیف پول از ارز مورد نظر شما پشتیبانی می کند و برای شما قابل استفاده است. همچنین درصد کارمزد در برخی از شرکت های ارائه دهنده خدمات متفاوت است که باید آن را هم در نظر داشته باشید.


مجله علمی آموزشی گلدآموز دیجیتال ,صرافی ,استفاده ,افزاری ,دارید ,دارایی ,داشته باشید ,دسترسی داشته ,نگهداری کنید ,پرینت گرفته ,زیادی دارند ,دسترسی داشته باشید ,تمایل دا? منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اخبار و حواشي های باشگاه پرسپوليس میلیونرشو همه چی موجوده ترانک - دانلود آهنگ جدید و آلبوم چطور منزل شیکی داشته باشیم